Handelsbetingelser

Følgende vilkår er gældende for alle leveranser fra Alor.dk, betingelserne er gældende såfremt der ikke er andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Alor.dk.

Generel Information

Alor.dk
Nørrebro 18
9881 Bindslev
Danmark
Telefon : (+45) 22559039
CVR : 36449039

Priser på produkterne hos Alor.dk, er inklusiv moms men eksklusiv forsendelse.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til kontakt@alor.dk eller telefon : (+45) 22 55 90 39, eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, (Fortrydelsesformularen fremsendes naturligvis også i papirform sammen med din ordre og din faktura for din ordre). I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 30 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Ved produkter til intim brug bortfalder fortrydelsesretten af hygiejniske årsager, ved åbning af emballagen.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til :

Alor.dk, Nørrebro 18, 9881 Bindslev.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationer

Alor.dk yder 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Reklamation over fejl og mangler skal meddeles Alor.dk inden for rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. I forbindelse med reklamationssager afholder Alor.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang. Reklamerer du inden for to måneder efter, at du har opdaget fejlen, vil du altid have reklameret rettidigt.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til, kontakt@alor.dk eller tlf : (+45) 22 55 90 39.

Varen sendes til :

Alor.dk, Nørrebro 18, 9881 Bindslev.

Bemærk at Alor.dk ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer, som afbestilles før afsendelse, udstedes der refusion af købesummen. Refusionen sker normalt ved tilbagebetaling til dit betalingskort eller i særlige tilfælde ved bankoverførsel. Alor.dk har til dette, brug for oplysninger om dit registreringsnummer og kontonummer.

Persondatapolitik

Ingen personlige oplysninger, der registreres på Alor.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Alor.dk.

I forbindelse med elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem webshopsystemet. Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil, som gemmes på din egen PC. Vi benytter disse cookies til at genkende dig og for eksempel huske, hvilke varer der er i indkøbsvognen, når du handler online hos Alor.dk.

Under et køb udbeder vi os navn, adresse og e-mail adresse. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på krypteret form og gemmes i 5 år, jf. Bogføringsloven.

Desuden registrerer vi IP-adressen, hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. IP adressen opbevares så længe, det er nødvendigt i forhold til en eventuel politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

Den dataansvarlige på forplay.dk er FKT Invest ApS.

Man kan valgfrit få sin e-mail adresse optaget på en mailingliste hos Alor.dk, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra Alor.dk. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes, som man ønsker. Jvf. Persondataloven oplyser vi, på forespørgsel, registrerede oplysninger, og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang, det ønskes.

Direktøren og de ansatte hos Alor.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Som registreret hos Alor.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Alor.dk via e-mail kontakt@alor.dk.

Betaling

Alor.dk modtager betaling via :

- VISA, Mastercard, Maestro, JCB og VISA Electron.
- Bankoverførsel (Ikke dækket af indsigelsesordningen).

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Vi tager ikke gebyrer for betaling på Alor.dk

Betalingen vil ved brug af betalingskort først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alor.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer). Hverken Alor.dk eller andre kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.

Hvis du betaler med Mastercard eller VISA Electron og ønsker købet annulleret, kan du opleve at beløbet er reserveret af kortudbyderen i op til 30 dage og det kan Alor.dk ikke ændre. Reservationen af beløbet kan ikke slettes af andre end din egen bank.

Når du betaler med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., når dit betalingskort misbruges ved brug af pinkoden.

Ved betaling via bankoverførsel sender vi din ordre så snart betalingen er registreret på vores bankkonto.

Har vi ikke modtaget din bankoverførsel inden 7 arbejdsdage, annullerer vi din ordre i vores system.

Levering

Alor.dk sørger for levering med GLS til modtager på den hurtigst mulige dato. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder leveringstiden. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. GLS's kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 99%. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer.

Alor.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. I tilfælde af meget forsinkede eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Alor.dk naturligvis en ny leverance uden beregning.

Alle leveringer sendes med GLS og koster 29 kr. Ved bestilling over 600 kr. giver Alor.dk gratis forsendelse.

Prisen og leveringstiden for forsendelser til udlandet varierer alt efter, hvilket land varerne skal sendes til. Leveringstiden er den forventede leveringstid oplyst af GLS. Der kan opstå forsinkelser ved indfortoldning, som Alor.dk ikke kan drages til ansvar for.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice som kan træffes på Telefon : (+45) 22 55 90 39. Vores telefontider er mandag - fredag fra 10.00 - 15.00.

Du er også velkommen til at kontakte os på e-mail : kontakt@alor.dk. Vi bestræber os altid på at besvare alle e-mail henvendelser hurtigst muligt og indenfor 3 timer i åbningstiden.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du har bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her.


Kategorier